TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Politechnika Trzeciego Wieku

Planowane zajęcia PTW w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026

WYKŁAD INAUGURACYJNY

9 X 2025 r.  godz. 11:00
Wykład inauguracyjny prof. dr. hab. inż.  P. Drożdżewskiego pt. "Muzyka  w   chemii"   

Przed wykładem od 10.30, przed wejściem do Auli wydawane będą legitymacje.

9  X   oraz  16  X   2025   godz. 15.15   spotkanie  organizacyjne  osób  zainteresowanych   współprowadzeniem  proponowanych  oraz  nowych  klubów, kółek  zainteresowań, itp   w  sali  514  budynek B-1  ul. Smoluchowskiego 25 (skrzyżowanie  z ul. Łukasiewicza)

Aula bud. A-1

Pozostałe wykłady plenarne
czwartki godz. 11:00-13:00 sala 1.31 bud. C-13 (Wyb. Wyspiańskiego 23-25)

16 X  2025 r.

Sztuczna inteligencja - od mnożenia macierzy do nowej ery dostępu do wiedzy i mądrości.

dr hab. inż. T. Kajdanowicz, prof. PWr
23 X 2025 r. Droga fizyków do bomby jądrowej. W 80 lat po teście Trinity. dr inż. M. Mulak, prof. PWr
30 X 2025 r. Miłość w cieniu architektury antycznej. prof. dr hab. J. Niemczyk
6 XI 2025 r. Biomechanika narządów ruchu okiem inżyniera. prof. dr hab. inż. czł PAN, R. Będziński 
13 XI 2025 r. brak wykładu  (piątek dydaktyczny)
20 XI 2025 r. Jak rodził się jazz.  dr  hab. inż. J. Kapała
27 XI 2025 r.

Od ochrony przed powodzią do odporności  na zmiany klimatyczne w  gospodarce wodnej na przykładzie zlewni Odry.

prof. dr hab. inż. Janusz  Zaleski
4 XII 2025 r. Chemia szczęścia. prof.dr hab.inż E. Wojaczyńska , dr hab. n med. M. Zawadzki, prof. PWr
11 XII 2025 r. Udział  Polaków  w budowie linii transsyberyjskiej. prof. dr hab. inż. J. Biliszczuk
18 XII 2025 r. Zabawa z wnuczkiem/wnuczką w naukowca.  dr  inż. Anna Hajdusianek
8 I 2026 r. Dlaczego boimy się  starości. dr hab. n. med. Anna Janocha, prof. PWr
15 I 2026 r.

Bizarne czy powszechne? Maski i oblicza depresji, nowe możliwości terapii.

prof. dr hab. n. med J. Rymaszewska
22 I 2026 r. 

Współczesne technologie wokół nas, korzyści i zagrożenia - jak korzystać i nie dać się oszukać. Prosto i przyjaźnie - dla seniorów i nie tylko.

mgr inż. J. Styś

Rozkład zajęć do pobrania

rozlad_zajec_kluby.png

SPOTKANIA KLUBOWE

w ramach opłaty semestralnej, liczba miejsc ograniczona pojemnością  sal

  • Międzypokoleniowy Dyskusyjny Klub Filmowy PWr
    - czwartki godz.19 sala 329 A-1   pierwsze  spotkanie   9 X  2025 "Barwy ochronne"         Więcej aktualnych informacji   na   https://facebook.com/dkfpolitechnika
  • Klub Gramy i Śpiewamy - termin i miejsce  będzie podane później
  • Warsztaty Genealogii Rodzinnej - mgr inż. Grzegorz Mendyka
    - poniedziałki godz. 9.15-11   lub   środy   godz. 9.15  -11 sala 50  A-2
  • Seminarium Naukowo-Historyczne
    - czwartki godz.15 sala 2.15 A-3      pierwsze  spotkanie  23 X 2025
  • Klub Turystyka, Podróże           - czwartki  godz. 9  sala A1  L-1
  • Klub Brydżowy  -  termin i miejsce zostanie podane później

ZAJĘCIA PRAKTYCZNE (częściowo płatne)

  • Laboratorium zastosowań sztucznej inteligencji w połączeniu z drukowaniem 3D - max 20 osób - mgr inż. Marcin Kutrzyński
    - środa godz. 16.45 lub piatek godz. 17  sala 120c E-1    
  • Warsztaty zastosowań sztucznej inteligencji
    -  mgr inż. Grzegorz Piotrowski   poniedziałki  godz.  13.15-15  sala 50 A-2
    -  mgr inż. Mateusz Bystroński    środy  godz. 15.15-17   sala 50 A-2
  • Trening Prozdrowotny - mgr Jakub Osóbka - piątki 15.30-16.30  sala  2.2.15  P-23                                                            mgr Filip Gryszko - wtorki 9.00-10.00   sala 2.1.15  P-23
  • Taniec Gold Zumba - mgr Karolina Papacz - wtorek godz. 9-10 podziemie H-14
  • Język angielski:
    - mgr Dorota Pytel  poziom A1+ (początkujący) czwartek godz. 13 sala 213 A-2
    - dr Maria Zwiefka,  poziom A2+ (średnio zaawansowany)  poniedzialek  godz. 15  sala 316 A-2 
    - mgr Joanna Leszkiewicz   poziom  B1 (zaawansowany)  poniedzialek  godz. 13  sala  102 D-21  
  • Działania plastyczne w przestrzeni i na płaszczyźnie (rysunek, malarstwo i rzeźba) - dr Barbara Siomkajło środa  godz. 11.45-14  sala  28  E-1  ul.Prusa 53/55
  • Warsztaty Auto/biograficzne - dr Magda Wieteska, poniedziałek godz. 11.00-12.30  sala 213 A-2
Nazwa zajęć Termin zajęć Miejsce zajęć Prowadzący Opłata semestralna

Laboratorium zastosowań sztucznej inteligencji w połączeniu z drukowaniem 3D

Grupa I środa
godz. 17:00-18:3
Grupa II piątek
godz. 17:00-18:30

ul.Prusa 53/55

sala 120c bud E-1 

mgr inż. Marcin Kutrzyński 50 zł
Warsztaty zastosowań sztucznej inteligencji

Grupa I poniedziałek  godz. 13.15 -15

Grupa  II Środa   godz. 15.15-17

sala 50 bud. A-2 ul. Łukasiewicza  2

Grupa I
mgr inż. Grzegorz Piotrowski
Grupa II
mgr inż. Mateusz Bystroński

50 zł
Język angielski poziom A1+ (początkujący)  
czwartek     godz. 13:15-14:45 sala 213 bud. A-2 mgr Dorota Pytel 100 zł
Język angielski poziom A2+ (średnio zaawansowany)
poniedzialek  godz. 15.15-16.45 sala 316 bud. A-2  dr Maria Zwiefka 100 zł
Język angielski poziom B1 (zaawansowany)

poniedzialek      godz.

13.15-14.45

sala 102 bud. D-2 mgr Joanna Leszkiewicz 100 zł

Trening Prozdrowotny 

piątek     godz. 15.30-16.30  

wtorek  godz.  9.00-10.00

sala  2.2.15

budynekP-23

sala  2.1.15 

Grupa I
mgr Jakub Osóbka
Grupa II
mgr Filip Gryszko
50 zł

Taniec Gold Zumba

wtorek godz. 9:00-10:00 podziemie H-14 mgr Karolina Papacz 50 zł

Działania plastyczne w przestrzeni i na płaszczyźnie (rysunek, malarstwo i rzeźba) 

środa 

godz. 11.45-14.00

ul.Prusa 53/55

sala 28 bud E-1

dr Barbara Siomkajło 100 zł
Warsztaty  auto/biograficzne  

poniedziałek

godz. 11.00-12.30

ul. Łukasiewicza 2

sala 213 A-2

dr Magda Wieteska

100 zł

poniedziałki   godz.  11.00-12.30  sala 213  A-2  ul. Łukasiewicza  2   

Warsztaty auto/biograficzne to przestrzeń dla refleksji, nauki i kreatywności, która pozwala na zgłębienie tożsamości i budowanie mostów między pokoleniami. Poprzez osobiste historie, kreatywne metody pracy oraz wspólne doświadczenia uczestnicy uzyskają nowe narzędzia do lepszego rozumienia siebie i swojego miejsca w historii.

Cel warsztatów:

Celem warsztatów jest zgłębienie wiedzy o sobie samych poprzez refleksję nad własnym życiem, odkrywanie tożsamości, relacji z przodkami oraz tworzenie przekazu dla przyszłych pokoleń. Uczestnicy poznają swoje motywacje, zasoby, radości oraz źródła siły, a także pogłębią umiejętności komunikacji i samoakceptacji.

Program warsztatów:

- inspirujące rozmowy i dyskusje

- przywracanie wspomnień za pomocą zdjęć i pamiątek

- dzielenie się opowieściami poprzez teksty autobiograficzne, dzienniki, listy

- wyrażanie siebie w różnych formach twórczej ekspresji

Prowadząca: dr Magda Wieteska – pedagog, andragog, gerontolog; dziennikarka i pisarka

Tematyka warsztatów:

1. Okresy rozwojowe w życiu człowieka

o Analiza kluczowych momentów życia.

o Zatrzymanie się przy każdym okresie, refleksja nad zmianami i wyzwaniami.

2. Relacje i emocje

o Rozmowy o przyjaźni, miłości, rodzinie i innych relacjach.

o Omówienie stylów przywiązania oraz ich wpływu na życie.

3. Wydarzenia i transgresje

o Praca nad momentami przełomowymi, pokonywaniem własnych granic.

o Analiza ważnych wydarzeń życiowych.

4. Inspiracje kulturowe

o Dyskusja o ulubionych książkach, filmach i piosenkach jako odzwierciedleniu tożsamości.

5. Wpływ zmysłów i uważność

o Zajęcia poświęcone percepcji zmysłowej oraz praktykowaniu mindfulness.

6. Wdzięczność i asertywność

o Ćwiczenia w praktykowaniu wdzięczności.

o Rozwijanie postawy asertywnej w życiu codziennym.

7. Przekazy pokoleniowe

o Rozmowy o tradycjach rodzinnych, mitach i sekretach.

o Refleksja nad wartościami, które chcemy przekazać przyszłym pokoleniom.

8. Styl uczenia się i osobowości

o Poznanie własnego stylu nauki i osobowości.

o Ćwiczenia wspierające rozwój samoświadomości.

Metody pracy:

Podczas warsztatów wykorzystamy następujące techniki:

Zdjęcia i wspomnienia: Tworzenie narracji na podstawie zdjęć i osobistych historii.

 Ćwiczenia psychologiczne i coachingowe:

o Koło życia

o Linia życia

o Mapa marzeń

o Karty metaforyczne

o Przypowieści

o Afirmacje

 Gry i symulacje:

o Gra biograficzna

o Rodzinny kuferek

Oczekiwane efekty:

1. Samopoznanie, poczucie sprawstwa: Uczestnicy odkryją, kim są, co ich motywuje i co sprawia im radość.

2. Rozwój umiejętności: Wzmocnienie komunikacji, asertywności oraz praktykowanie wdzięczności i mindfulness

3. Refleksja nad pochodzeniem: Lepsze zrozumienie związków z przodkami oraz odkrycie podobieństw między pokoleniami.

4. Przekaz dla przyszłych pokoleń: Wypracowanie życiowej narracji, która może być inspiracją dla kolejnych pokoleń.

Warsztaty Genealogii Rodzinnej max 12 osób (mgr inż. Grzegorz Mendyka)

GRUPA I  Poniedzialki  9.15-11   sala 50  A-2 

GRUPA II  Środy    9.15-11  sala 50 A-2

Sześć 1,5 godzinnych warsztatów + interaktywne prezentacje multimedialne
-wymagane: komputery (laptopGM i 10-12 indywidualne) +rzutnik+ekran, Internet, PowerPoint
Casting: Od słuchaczy wymagana podstawowa znajomość komputera, Internetu, e-konto/poczta.
Wśród słuchaczy powinien być 1/na 3-5 osób/lider-edukator dobrze znający komp-Internet.
- każdy uczestnik przynosi na zajęcia pendrive, smartfon, adres e-poczty oraz swoje bieżące
zbiory genealogiczne tzn. dokumenty, metryki i fotografie przodków, dzieci, swoje…

WSTĘP

Podczas opracowywania genealogii rodzinnej senior-NESTOR ma okazję do kontaktów
międzypokoleniowych; dzieci, wnuki mogą podszkolić/wręcz zainspirować/ dziadków do
próby okiełznania Internetu, komputera, smarfona, cyfrowego fotoaparatu; zaś
dziadkowie mają niesamowitą okazję i szansę na przekazywanie młodym potomnym swojej
wiedzy genealogicznej, rodzinnej, życiowej. W takim aspekcie nawet kwarantanna może
się okazać dobrodziejstwem dla więzi rodzinnej. Do młodych trafia niesamowita
możliwość uczestniczenia w tworzeniu spuścizny po swoich przodkach.
Dla zaawansowanych interlokutorów jest możliwość nauki z pomocą TeamViewer
[zdalne bezpośrednie sterowanie komputerem]

W pasjonującym zajęciu, jakim jest genealogia rodzinna czyli badanie jej dziejów, można wyróżnić
dwa etapy:
A - gromadzenie informacji genealogicznych
B - prezentacja genealogii własnej rodziny

Seminarium Naukowo-Historyczne - prof. dr hab. inż. W. Andrzej Sokalski, prof. dr hab. Zdzisław Latajka

Czwartki   godz. 15-17  sala  2.15 A-3  (ul. Smoluchowskiego 23).

Spotkania poświęcone historii osiągnięć wrocławskiej nauki i techniki (np. Elwro, WCSS, itp.) połączone z dokumentowaniem archiwalnych materiałów w Dolnośląskiej Bibliotece Cyfrowej oraz dyskusji aktualnych postępów nauk podstawowych, technicznych, społeczych i medycyny w oparciu o prezentacje pracowników naukowych lub zdalne wykłady wychowanków wrocławskich uczelni pracujących zagranicą.

Warsztaty zastosowań sztucznej inteligencji

Grupa I  Poniedziałki   13.15 -15   sala 50  A-2   (mgr inż. Grzegorz Piotrowski)

Grupa II   środy  15.15-17   sala 50 A-2  (mgr inż. Mateusz Bystroński)

Tematy zajęć:

  • Czym jest ChatGPT i co potrafi?
  • Jak rozmawiać z AI? Sztuka dobrego pytania
  • Codzienna pomoc: AI jako sekretarz i wnuczek
  • AI jako przewodnik po świecie technologii i kultury
  • AI jako doradca domowy: sprzęt, naprawy, zakupy
  • AI jako pomocnik w pisaniu tekstów codziennych
  • Generowanie obrazów: DALL·E i inne
  • Kreatywne zadania: zaproszenia, plakaty, kolaże
  • AI jako doradca praw obywatelskich i instytucji
  • AI jako przewodnik po finansach i usługach
  • AI jako doradca organizacyjny w codzienności
  • Co AI wie, a czego nie? Krytyczne myślenie
  • AI i moje poglądy: czy maszyna mnie rozumie?
  • AI jako nauczyciel i tłumacz złożonych tematów
  • Co zapamiętać na zawsze? „Moje 10 zastosowań AI”

Laboratorium zastosowań sztucznej inteligencji w połączeniu z drukowaniem 3D

max 20 osób (mgr inż. Marcin Kutrzyński)   

GRUPA  I    środy  16:45-18.15    laboratorium  120c  budynek  E-1   ul.  Prusa 53-55

GRUPA  II   piątki  17:00 -18.30   laboratorium  120c  budynek E-1   ul. Prusa 53-55   

Mój pierwszy wydruk 3D - zakładka do książki.  

Cel: O co chodzi z tym całym drukiem 3D? Prezentacja idei fabrykacji.   

Wynik: Wydruk zakładki do książki wybranego projektu z Internetu.

Nuda, nie chcę cudzego projektu – chcę swój!   

Cel: Poznajemy proste narzędzia do modelowania 3D. Pierwszy model: rysunek przeniesiony do bryły.    Wynik: Breloki do kluczy z napisami i emblematami. Wybrane projekty drukujemy.

Ciasteczka, czyli to, co tygryski lubią najbardziej.

Cel: Aby forma do ciastek, którą już umiemy zaprojektować, faktycznie działała, musimy poznać pojęcie kąta ujemnego . Hmm, będą z tym kłopoty.  

Wynik: Formy do ciastek, których ściany nie są prostopadłe do płaszczyzny wydruku.

Uchwyty i klamki – spersonalizuj swoje mieszkanie.   

Cel: Kąty ujemne już znamy. Czas na jakąś naprawdę fikuśną figurę.                        

Wynik: Projektujemy i drukujemy uchwyty i klameczki do mebli.

Mam fajny pomysł, ale nie umiem go wymodelować – wstęp do sztucznej inteligencji. 

Cel: Być może prawdziwe piękno kryje się w nieoczywistej geometrii lub w jej braku (św. Tomasz uważa inaczej). Chcę umieć tworzyć takie struktury.                                                    

Wynik: Znamy zasadę promptowania i groudingu AI.

Mam fajny pomysł, ale nie umiem go wymodelować – narzędzia. 

Cel: Jak już umiem budować poprawne prompty, to czas to użyć!       

Wynik: Modele generatywne i parametryczne w wybranych narzędziach.

Mam fajny pomysł, ale nie umiem go wymodelować – weryfikacja. 

Cel: Czy to wszystko działa? Nie dowiemy się, aż nie wydrukujemy. 

Wynik: … nie wiem. Pewnie niektóre modele będą wadliwe

Prawdziwa biżuteria.  

Cel: Co to SLS? To możliwość wytworzenia biżuterii w prawdziwie jubilerskich warunkach. W kosztach także.      

Wynik: kończymy nasz kurs. Oprawianie i wytworzenie generatywnej biżuterii jest procesem trudnym. Nie wyczerpujemy w tym kursie wszystkich zagadnień, ale dajemy możliwość samodzielnej pracy w tym kierunku.

Trening Prozdrowotny 2 grupy

GRUPA  I (mgr  Jakub Osóbka)   piątki   15.30-16.30  sala 2.2.15 P-23  ul.Chełmońskiego  16

GRUPA  II  ( mgr Filip Gryszko)   wtorki  9.00-10.00   sala 2.1.15  P-23  ul. Chełmońskiego 16

 Ruch jest jedną z najlepszych form profilaktyki prozdrowotnej. Trening prozdrowotny to dopasowane do indywidualnych potrzeb metody (związane z ruchem) dbania o zdrowie i poprawę sprawności na potrzeby aktywności w dniu codziennym, których celem jest kształtowanie wydolności tlenowej i siłowej oraz mobilności. Ćwiczenia odtwarzają schematy ruchu wykorzystywane w dniu codziennym i głównie bazują na obciążeniu własnym ciałem. Prawidłowa, stabilna pozycja i poprawna technika są podstawą bezpiecznego ćwiczenia. Praca nad aparatem stabilizacyjnym głębokim i obwodowym, sprawnością mięśni i układu sercowo-naczyniowego oraz mobilnością jest jednym z warunków komfortowego życia. Zmniejsza ryzyko urazów wynikających z czynności dnia codziennego i dodatkowych aktywności. Daje możliwość uczestniczenia w wielu atrakcyjnych formach rekreacji ruchowej. Pomaga zabezpieczać przed wieloma chorobami, zarówno cywilizacyjnymi jak i wynikającymi ze złych nawyków i zachowań życiowych.

Treści zajęć (semestralnie):

Podstawowe wiadomości na temat kształtowania prozdrowotnej wydolności aerobowej i siłowej. Zasady pozycjonowania w aktywnościach dnia codziennego i podczas ćwiczeń siłowych. Zapoznanie z zasadami kształtowania sprawności mm. stabilizacyjnych głębokich i obwodowych. Kształtowanie sprawności głębokich i obwodowych mm. stabilizacyjnych Zapoznanie z techniką podstawowych ćw. funkcjonalnych – przysiad, pompka, spięcie brzucha, burpee oraz ich wariantów progresywnych i regresywnych. Kształtowanie wydolności w układzie obwodowym z wykorzystaniem własnej masy ciała. Zapoznanie z metodami kształtowania wydolności tlenowej – opcjonalni Zapoznanie z zasadami i poprawa mobilności w stawie barkowym i odcinku piersiowym kręgosłupa. Zapoznanie z metodami oraz poprawa mobilności stawu biodrowego i skokowego. Nauka i wykorzystanie żonglowania do poprawy koncentracji i koordynacji ruchowej. Techniki relaksacyjne po wysiłku.

Uwagi organizacyjne:

Czas pojedynczych zajęć: 1h Miejsce: sala D lub E, Centrum Sportu PWr, ul. Chełmońskiego 16 Wymogi: zajęcia dla osób bez ograniczeń ruchowych, zdrowych (wymagane będzie oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do uczestnictwa), strój sportowy dowolny, wygodny ( w przypadku sali D ćwiczymy na macie judo boso lub w skarpetach) Liczebność grupy: max 18 osób 

Gold Zumba max 15 osób (mgr Karolina  Papacz)  wtorki  9.00-10.00   podziemie  budynku H-14  Wyb. Wyspiańskiego 40

Zumba® to połączenie tańca i fitnessu. Zajęcia, podczas których przeplatają się rytmy latynoamerykańskie takie jak merengue, salsa, cumbia, reggeaton, flamenco. Podczas zajęć tańczymy solo. 

W Politechnice Trzeciego Wieku chcę prowadzić  dedykowane zajęcia Zumba® GOLD, podczas których przeniesiemy się w świat zumby ale o niższej intensywności, bez podskoków i szybkich obrotów. 

Instruktor podczas zajęć wprowadza łatwą do naśladowania choreografię a uczestnicy podążają za instruktorem. 

Zajęcia koncentrują się na wszystkich elementach sprawności fizycznej: układzie sercowo-naczyniowym, kondycji mięśni, elastyczności i równowadze!

Działania  Plastyczne w  Przestrzeni i na Płaszczyźnie  max  15 osób (dr Babara  Siomkajło

srody  11.45-14.00   sala 28 w  budynku E-1    ul. Prusa 53/55

Celem kursu jest uaktywnienie i rozwijanie predyspozycji plastycznych uczestników zgodnie z ich zainteresowaniami. Temu ma służyć bardziej interdyscyplinarne traktowanie realizowanych tematów oraz eksponowanie ich terapeutycznego charakteru.  2. Zestaw tematyki zajęć kursu przewidzianego na 1 semestr, które łączą rysunek, malarstwo i działania rzeźbiarskie, może pozwolić na lepszą ocenę preferencji uczestników i w rezultacie prowadzić do rozbudowania/poszerzenia zagadnień budzących większe zainteresowanie – przy elastycznym wykorzystywaniu propozycji tematycznych  3. Układ zajęć umożliwia ich prowadzenie przez więcej niż jedną osobę;  4. Istnieje możliwość powiązania i realizacji tematów poszczególnych zajęć w zakresie kilku dziedzin plastycznych (rysunku, malarstwa, rzeźby, czy fotografii ew. muzyki i literatury).  5. Proponowany czas trwania zajęć to: 3 godziny lekcyjne – 2g. 15 min. Zegarowe

DZIAŁANIA PLASTYCZNE W PRZESTRZENI I NA PŁASZCZYŹNIE   (Wspólne korzenie wszystkich dziedzin sztuki)

Program ramowy:

Cele i metody działań rysunkowych.  Rysunkowe środki wyrazu – linia, plama, walor, nasycenie.  Techniki rysunkowe, różne narzędzia, formy zapisu – szkice i studia.  Tematy z natury i z wyobraźni – możliwa/sugerowana kontynuacja malarska i rzeźbiarska form zapisanych w postaci rysunku.

Cele, właściwości i metody działań malarskich.  Malarskie środki wyrazu – podstawowe elementy teorii koloru, podstawowe zjawiska barwne.  Techniki malarskie, różne narzędzia, podłoża i substancje stosowane w malarstwie.  Tematy z natury i z wyobraźni, eksperymenty. Powiązanie tematów rzeźbiarskich i malarskich jako kontynuacja.

Modelowanie/rzeźba jako procesy kształtowania i przekształcania przestrzeni – metody wpływania na odbiór charakteru przestrzeni (skala mikro i makro).  Właściwości stosowanych materiałów rzeźbiarskich i możliwości ich wykorzystania, eksperymenty.  Różne formy i elementy przestrzenne (np. relief, ściana, wieża, ażur, itd.), które mogą być rezultatem wcześniejszych narysowanych pomysłów lub stanowić bazę dla działania kolorem.  Możliwość wykorzystania wykonanych form do skonstruowania z nich instalacji w przestrzeni i sprawdzania ich oddziaływania na jej charakter/wyraz plastyczny przy zmianach usytuowania elementów składowych.  Dokumentacja fotograficzna ukazująca różne aspekty wykonywanych modeli.

Politechnika Wrocławska © 2025